Nieuws

Wil je ook onze maandelijkse nieuwsbrief ontvangen?

Versluis steekt Brikkies in het nieuw

7 oktober 2021

De Sassenheimse voetbalclub De Brikkies gaat het seizoen in met Versluisgroep als nieuwe sponsor. Voorzitter Erik Boekhoven straalt van trots: “We hebben het altijd zonder sponsor moeten doen. Nu hebben we eindelijk een compleet tenue.” 

“Wij sponsoren De Brikkies omdat we maatschappelijk verantwoord ondernemen, het liefst lokaal. We snappen heel goed dat dit soort clubs moeilijk zonder sponsor kunnen bestaan. Het is mooi om zo’n sportief doel financieel en praktisch te kunnen ondersteunen”, vertelt Albert Versluis. De Brikkies is niet zomaar een voetbalclub. Boekhoven: “We zijn ontstaan als een groep buurmannen van de Brik die graag met elkaar een vriendschappelijk potje tennis of voetbal speelden. Rob Koster was de initiatiefnemer in 1992, bijna dertig jaar geleden. Ons aankomend jubileum is een prachtig moment om met een nieuwe sponsor verder te gaan.” Versluisgroep sponsort De Brikkies met nieuwe shorts, shirts, sokken, een jas en een sporttas. Alles voorzien van het nieuwe logo.

Fanatiek
Boekhoven: “Bij ons staat vriendschappelijkheid en sportiviteit voorop. We spelen respectvol, we tackelen bijvoorbeeld niet. En we spelen zonder scheidsrechter.” Wie denkt dat er niet fanatiek gesport wordt, heeft het mis. Albert Versluis doet zelf ook mee. “Een tijd geleden kreeg ik een inspirerende vraag van iemand: ‘wat vond je als kind het leukste om te doen’? Mijn antwoord was: voetballen. Maar ik had jaren niet meer gevoetbald. Met werk, een gezinsleven, vrienden en familie, vergeten we dingen voor onszelf te doen. Terwijl het juist zo belangrijk is. Bij De Brikkies vind ik het sportieve aspect – een uur lang lekker zweten – net zo belangrijk als het sociale aspect. Dat biertje na afloop hoort erbij.” Boekhoven stemt in: “We hebben leden in alle leeftijden. Van net twintig jaar tot voorbij de zestig. Juist die mix is zo leuk.” 
 


Terug naar overzicht